╨╧рб▒с>■  ■                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ¤   ■                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Root Entry            ■                                       Root Entry        ░BLwП╤@WordDocument             1Table            ГCompObj    j        ¤   ■   ■   ■    ■                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   DocumentSummaryInformation8            ■   SummaryInformation(    ■                           ■    ■                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               ■       └FMicrosoft Word Document MSWordDocWord.Document.8Ї9▓q [L@ё LNormal$$Дd дqOJPJQJCJmH sH JA@Є бJFuente de pсrrafo por omisiєn4■oЄ 4NormalOJPJQJCJmH sH @■O@ Lcapэtulo$$Ддк 5mH sH        @GРЗz А Times New Roman5РАSymbol3&Р Зz А ArialIРHelvetica LT Std╨ье┴G ┐       ]BBBV b ППЇzn Nafarroako Parlamentuko Mahaiak, 2016ko apirilaren 4an egindako bilkuran, Eledunen Batzarrari entzun ondoren, erabaki hau hartu zuen, besteak beste: 1. Izapidetzeko onartzea Nafarroako Alderdi Sozialista parlamentu-taldeak aurkezturiko mozioa, zeinaren bidez Nafarroako Gobernua premiatzen baita abian jar dezan tiket sozial bat, elikagaiak, produktu freskoak eta premia-premiazkoak erosteko. 2. Nafarroako Parlamentuko Aldizkari Ofizialean argitara dadin agintzea. 3. Mozioa Osoko Bilkuran izapidetzea, eta zuzenketak aurkezteko epea bukatzea eztabaidari ekiteko bilkura-egunaren aurrekoaren eguerdiko hamabietan. Iruёean, 2016ko apirilaren 4an Lehendakaria: Ainhoa Aznсrez Igarza MOZIOAREN TESTUA Nafarroako Alderdi Sozialista parlamentu-taldeak, Legebiltzarreko Erregelamenduan ezarritakoaren babesean, ondoko mozioa aurkeztu du, Osoko Bilkuran eztabaidatzeko eta bozkatzeko. Mozioaren bidez, Nafarroako Gobernua premiatzen da abian jar dezan tiket sozial bat, elikagaiak, produktu freskoak eta premia-premiazkoak erosteko. Gizarte-ongizateko eredu publiko baten logika nagusia gizarteratzea izan behar da, bazterketaren logikaren aurrean. Hori dela eta, emergentzia sozialerako neurriak hartzea ezinbesteko urratsa da bazterketa ekiditeko. Nafarroa ez dago pobreziaren arriskutik kanpo. Arope (At-Risk-Of Poverty and Exclusion) adierazlea, Estatistikako Institutu Nazionalak prestatzen du Bizi-baldintzen Inkestaren arabera, eta Europa osoan dago harmonizatua. Aipatu adierazleak ikustarazi zuen Nafarroan 2014. urtean 76.000 pertsona zeudela pobreziaren arriskuan eta 92.000, aldiz, pobreziaren eta bazterketaren arriskuan. 2009. urtetik % 4,1 handitu da kopuru hori. Ezinbestekoa da Nafarroako Gobernuak dagokion erantzukizuna bere gain har dezan eta bere jardun politikoaren arreta jar dezan emergentzia horri arlo publikotik erantzun efizientea, azkarra eta eraginkorra emateko. Uste dugu aldizkakoak ez diren bana-banako laguntza ekonomikoen esparruan neurri bat taxutzen ahal dela, oinarrizko elikagaiak eskuratzen laguntze aldera. Gaur egun entitate sozialak arduratzen dira elikagai-sortak beren betebeharrak asetzera iristen ez diren pertsona edo familiei banatzeaz. Eginkizun hori, oraingoz, guztiz ezinbestekoa bada ere, uste dugu Administrazioan esparru normalizatuagoak sustatu behar ditugula, emergentziaren edo gizarte-bazterketaren egoeran dauden pertsonek eta familiek aukera izan dezaten elikagaiak, produktu freskoak eta premia-premiazkoak erosteko. Hori dela eta, tiket sozial bat proposatzen dugu. Tiket horren xedea da oinarrizko eta premia-premiazko produktuak eskuratzeko modu duinago bat bilatzea, ahalik eta estigma txikiena sortzen duten mekanismoen bidez. Bultzatu nahi den ereduan beste formula batzuk hedatuko lirateke, entitate sozialek, enpresa emaileek eta udalek elikagaiak eman ordez. Ildo horretatik, sustatuko litzateke ezartzen diren laguntzen onuradunek beraiek kudeatzea egiten dituzten erosketak, tiketen bidez (kasu honetan), edo bultzatzen ahal diren bestelako formula batzuen bidez. Hori dela eta, ondoko erabaki proposamena aurkezten du: Nafarroako Parlamentuak Nafarroako Gobernua premiatzen du: 1. Abian jar dezan tiket sozial bat, elikagaiak, produktu freskoak eta premia-premiazkoak erosteko. Oinarrizko Gizarte Zerbitzuek kudeatuko dute eta emergentzia sozialaren edo gizarte-bazterketaren egoeran dauden pertsona eta familiei zuzenduko zaie. 2. Nafarroako Gobernuak hitzarmenak sinatuko ditu elikagaintzako kate eta establezimendu batzuekin, tiketak prestatzeko. Tiket horiek ez dute erabiliko administrazio publikoekin identifikatzeko inolako elementurik. 3. Nafarroako Tiket Soziala eskuratzeko, betiere Oinarrizko Gizarte Zerbitzuek aldez aurreko balorazio teknikoa eginen dute, haien ardura izanik pertsona edo familia eskatzaileen beharrak baloratzea, kontuan hartuta tiketa eskuratzeko lehentasuna emanen zaiela adin txikikoak beren kargu dituzten familiei. 4. Udal edo Mankomunitate bakoitzak aurrekontu bat izanen du, Nafarroako Gobernuak esleitua, urtero banatzeko. Funtsak banatzeko honako irizpide hauek erabiliko dira: biztanleria, inolako prestaziorik hartzen ez duten langabeen kopurua, eta erretiroko kotizazio gabeko pentsioak, errenta bermatua eta gizarte-larrialdietarako laguntzako prestazioak hartzen dituztenen kopurua. Iruёean, 2016ko martxoaren 18an Eleduna: Marэa Chivite Navascuщs ХЧЙЛ╥╘к╗∙ё∙ё∙ё∙ь∙mH sH 0J5mH sH  0JmH sH  ХЙ╥gЖк╗▐М c   п ▐SO'[╒ї¤¤¤¤¤¤√¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤░Ё- ░р=!░"░#Ра$Ра%░