Noiz argitaratua Osteguna, 2021.eko Martxoak 11

Foru Gobernuak PHTren eta Nafarroako Ubidearen aldeko apustua bermatu du, erkidego "kohesionatuago" baten bidean

PSNren interpelazio bati erantzunez, zeinak Departamentuaren apustua lurralde kohesioan eta aukera berdintasunean justifikatu duen, baita mugikortasunari dagokionean ere

Nafarroako Gobernuko Lurralde Kohesiorako kontseilariak, Bernardo Cirizak, Nafarroako Gobernuak “bide azpiegiturak, trenbideak, bizikletentzako azpiegiturak, azpiegitura digitalak eta hidraulikoak hobetzearen alde" eginen duen apustua berretsi du, "Nafarroa kohesionatuago eta orekatuago baterantz irmoki joateko". Helburutzat jarri ditu, besteak beste, PHT edo Nafarroako Ubidea garatzea eta errepideen hobekuntza.

 

Kontrolerako osoko bilkuran PSNren interpelazio bati erantzunez, adierazi du “herritar guztien berdintasunean aurrera egitea, haien bizilekua edozein izanda ere, aurretik dugun helburu handienetako bat” dela.

 

"Pandemiak aldaketa sakona eragin du landa-eremuaren eta hiri-eremuaren arteko harremanean. Egoera berri honetan, lurraldeen arteko oreka inoiz baino beharrezkoagoa da, gizarte baten oinarria delako, herritar guztiei aukera-berdintasuna zabaltzeko gai dena", azpimarratu du.

 

Zehazki, Cirizak ziurtatu du bere departamentuak bide azpiegituren aldeko apustua egingo duela, "Nafarroak errepide sare lehiakor bat behar duelako". Gogorarazi duenez, legegintzaldi honetan finantzaketari buruzko eztabaida aurrera eramaten ari da, eta ibilgailu astunei bidesariak bost bidetan sartu izana gogorarazi du, "Europar Batasunean zabalduta dagoen eredua".

 

Adierazi duenez, bidesariak ezartzeak "errepide arloan aspalditik dauden beharrei aurre egiteko aukera emango digu". Eta aurreratu duenez, aste honetan etorkizuneko enpresa publikoaren estatutuaren zirriborroa eguneratzen ari dira, eta, aldi berean, errepideen erabileraren kanona arautzen duen foru lege proiektua lantzen ari dira.

 

N-121-A errepidean egiten ari diren lanak aipatu ditu Cirizak, 2+1 errepide bihurtzeko, eta 2021ean errepideak hobetzeko egingo diren hogei bat jarduketa aurreratu ditu.

 

Trenen azpiegiturei dagokienez, Cirizak ziurtatu du Gobernua prestazio handiko trena garatzen ari dela, eta horrek "pertsonen mugikortasuna, ekonomia, lehiakortasuna, enpresen finkatzea eta berotegi efektuko gas isurketen murrizketa hobetuko" dituela. Estatuko Aurrekontu Orokorrek "gure erkidegoan obrak egiteko inbertsio nabarmena" aurreikusten dutela azpimarratu du.

 

Era berean, sailburuak azaldu duenez, aurten "azterketa bat egingo da distantzia labur eta ertaineko tren zerbitzuen diagnostikoa egiteko eta, hala badagokio, hobekuntzak eskatzeko".

 

Kontseilariak azpiegituren arloan aipatu dituen beste helburu batzuk bizikleta-azpiegiturak zabaltzea izan da, azpiegitura digitalez eta azpiegitura hidraulikoez gain. Nafarroako Ubidea "lurralde kohesioan aurrera egitea ahalbidetuko digun obra" dela azpimarratu du, eta Erriberara ura eramatea Gobernuaren "lehentasuna" dela gaineratu du.

 

Era berean, Cirizak "Foru Erkidego osoan oinarrizko udal zerbitzuen hobekuntza sustatzea eta tokiko erakundeei laguntzea" proposatu du, eta, ildo horretan, talde guztiei eskua luzatu die, "salbuespenik gabe, modu bateratu eta koordinatuan lan egiteko" eta "gure tokiko erakundeei behar duten egonkortasuna emango dien finantzaketa sistema bat emateko akordioak lortzeko gai izateko".

 

Jorge Aguirrek (PSN) nabarmendu duenez, legealdia hasi zenetik Gobernua "despopulazioaren aurkako borrokaren alde" egiten ari da, PHT eta Nafarroako Ubidea bezalako azpiegiturak babestu ditu, eta "talde politiko eta kolektibo batzuk" horien aurka daudela gogorarazi du. Horren aurrean, "egungo beharretan eta aurrerago etorriko diren nafarrengan pentsatzeko" eskatu du. “Azpiegitura horiek ez daude zalantzan Nafarroan, hor daude Espainiako Gobernuaren eta Nafarroako Gobernuaren konpromisoak”, azpimarratu du.

 

Javier Esparzak (Navarra Suma) ohartarazi du Foru Erkidegoaren garapena "EH Bilduren esku" dagoela, "Nafarroarentzat garapena suposatzen den guztiaren aurka egon direnen esku. Egonkortasuna eskaini genien eta EH Bildu aukeratu zuten. Egungo PSNk uko egin dio Alderdi Sozialistaren iraganari, erakutsi dute boterea edukitzeagatik denak balio duela eta edozertarako gai direla. Eta horretan, Nafarroako Ubidea edo AHTa moteldu behar bada, moteldu egiten da. EH Bilduk baimena emango al die azpiegiturak garatzeko? ", gaineratu du, PSNri “antzerki gutxiago eta erabaki gehiago" eskatzeko.

 

Pablo Azcona (Geroa Bai) kritiko agertu da UPNk bere agintaldian egindakoarekin eta "Nafarroa itzalpeko bidesariekin hipotekatzen jarraitzearen aurka" agertu da. “Gure proposamenak mugikortasun iraunkorra, tokiko inbertsio-plan sendoa, konektagarritasuna eta eredu energetikoa aldatuko duten azpiegiturak behar ditu. Eta hori ezin da izan Nafarroa hipotekatzen duten ereduekin”.

 

Adolfo Araizek (EH Bildu) abiadura handiko trenari buruz, galdegin du ea "Madrilera 20 minutu lehenago iristeko 2.000 milioi euro gastatu behar diren", eta proiektu horren inguruan dagoen "interes neurrigabea" gaitzetsi du. Nafarroako ubideari dagokionez, bigarren faserako aukeratu den "kapritxo politikoarekin" kritikoa izan da. "Inork bere gain hartu nahi ez duen dokumentu batean justifikatu da", gaineratu du.

 

Ainhoa Aznarezek (Podemos-Ahal Dugu) “zementua, hormigoia eta gastuak besterik ez dakarten” proiektuak kritikatu ditu berriro, eta horren aurrean, "mikroa eta egunerokoa" defendatu du, "gure bizitzak eusten dituena, giza azpiegiturak". Ez dugu kapitalismo berde bat nahi, ondarea suntsitzen duena, gure apustua azpiegitura justu eta orekatuen aldekoa da; pertsonentzako azpiegiturak, azpiegitura publikoak gure egunerokotasunerako".

 

Azkenik, Marisa de Simon (Izquierda-Ezkerra) ez dator bat Nafarroako Gobernuaren tren ereduarekin, izan ere, "AHTk ez du lurraldea kohesionatzen. Apustu jasanezina da ingurumenaren, ekonomiaren eta gizartearen ikuspegitik. Inora ez doan diru xahuketa bat da". Nafarroako ubideari dagokionez, uraren aldeko apustua egin du Erriberan, baina zalantzan jarri du hartu duten aukera, “aukera jasangarriagoak baitzeuden".