Noiz argitaratua Osteguna, 2024.eko Irailak 19

Nafarroako Gobernua premiatzen da berma dezala AHTa 2030. urtea baino lehen iritsiko dela Iruñera

EH Bilduk eta Contigo-Zurekinek bakarrik egin diote aurka PPNren ekimenari, zeinak eskatzen baitu administrazio-prozesuak bizkortzeko eta urtean 350 milioi inguruko inbertsio-erritmoa bermatzeko.

Legebiltzarreko Osoko Bilkurak, UPN, PSN, PPN eta Voxen aldeko botoekin, Geroa Bairen abstentzioarekin eta EH Bilduren eta Contigo-Zurekinen kontrako botoekin, mozio bat onetsi du gaur. Horren bidez, Nafarroako Gobernua premiatzen da "lankidetza estuan aritu dadin Garraio Ministerioarekin eta Espainiako Gobernuarekin, nazioarteko zabalerako abiadura handiko trena 2030. urtea baino lehen Iruñera iritsiko dela bermatzeko, Espainiako Gobernuaren konpromisoei jarraituz".

 

Onetsitako mozioak badu bigarren puntu bat, zeinaren bidez Espainiako Gobernua premiatzen baita “nabarmen handitu ditzan AHTaren Nafarroako zatirako inbertsioak, halako moduan non finantzaketa-erritmo egokia lortuko dela ziurtatuko baita, adituek adierazitakoa bezalakoa, urtean 350 milioi euro beharko liratekeelako”. PSN eta Geroa Bai abstenitu egin dira, eta EH Bilduk eta Contigo-Zurekinek aurkako botoa eman dute.

 

Era berean, hirugarren puntu batean, Foru Parlamentuari eskatzen zaio "obren egutegi argia eta zehatza eska dezala, Nafarroan egiteke dagoen tartea eta Ezkiotik Euskal Y-arekin lotzeko modua barne hartuko dituena". PSN eta Vox abstenitu egin dira eta EH Bilduk eta Contigo-Zurekinek aurka bozkatu dute.

 

Halaber, Parlamentua premiatzen da “epeak aktiboki gainbegiratzea eta obrei esleitutako Europako funtsak inbertitzea eska dezan, bai eta Nafarroak proiektua osatzeko proportzio egokia jasotzen duela ziurtatzea ere”. EH Bilduk eta Contigo-Zurekinek eskariaren aurkako botoa eman dute.

 

Azkenik, eta UPNk eskatuta, ekimenaren titular PPNk haren in voce zuzenketa onartu baitu, Nafarroak Gobernua premiatzen da «Landabengo begiztaren eta Iruñeko geltoki berriaren konponbidea ahalik eta lasterren sustatu dezan». EH Bilduk eta Contigo-Zurekinek eskariaren aurkako botoa eman dute.

 

Geroa Baik ordezteko zuzenketa bat aurkeztu du, ekimenaren titularra den PPNk onartu ez duena, honako alderdi hauei buruzko alderdiak zehazteko: trenaren prestazioak, "salgaientzat eta bidaiarientzat", Espainiako Gobernuaren inbertsioen irismena, "2030a baino lehen Nafarroako tartea amaitzeko beharrezkoak direnak", eta euskal Y-arekiko konexioaren definizioa, "2018an jendaurrean jarritako alternatiba kontuan hartu ondoren", hau da, "H-aren eta V-ren arteko nahasketa, Ezkio-Itsason amaituko dena".

 

UPNk egindako bigarren in voce zuzenketa ere ez da onartu, kasu honetan "Tuterako trazadura berria ahalik eta lasterren bultzatzeko, trenbideak eta geltokia hiritik kanpo jarriz". PSNk, EH Bilduk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekinek aurkako botoa eman dute.

 

Zioen azalpenean, PPN talde parlamentarioak bultzatutako ekimenak Espainiako eta Nafarroako gobernuek "azpiegitura hori, Nafarroako lehiakortasuna eta ongizatea hobetzeko gakoa dena, azkar burutzeko konpromisoa sendotzearen" alde egiten du, "administrazio-prozesuak bizkortuz eta urtean 350 milioi inguruko inbertsio-erritmoa ziurtatuz".

 

Gauzak horrela, eta obrak 2030. urtetik harago ez luzatzeko (data hori hartu du bere gain Garraio Ministerioak), obra hori gauzatzeko bitarteko guztiak jarri behar direla azpimarratzen da, ezinbestekoa baita Nafarroako «lurralde-garapenerako, inbertsioa erakartzeko, enplegua sortzeko eta turismoa eta industria bezalako sektoreak bultzatzeko».

 

Hala ere, gaur egun, obren % 90 gauzatzeke daudela ohartarazten da, eta Foru Komunitateak Espainiako abiadura handiko sarean inbertitutako guztizkoaren % 0,4 soilik jaso duela; kopuru hori beste erregio batzuek jasotakoa baino askoz ere txikiagoa da.