Noiz argitaratua Osteguna, 2024.eko Maiatzak 23

Nafarroako Gobernuak ziurtatu du azpiegitura handien proiektuak, konplexuak izan arren, aurrera doazela

Gobernuaren lana babesten duen eta garrantzi handiko obra hauek gatazka politikoetatik kanpo uztearen garrantzia azpimarratu duen PSNren interpelazio bati erantzun dio

Óscar Chivite Foru Gobernuko Lurralde Kohesiorako kontseilariak adierazi du AHT, Nafarroako Ubidea, A-15 eta N-121-A azpiegiturak "martxan" daudela eta horren inguruko lana "etengabea" dela.

 

"Ez gara denbora-pasan ari, erabakiak hartzen ari gara, proiektuek aurrera egin dezaten. Beti dena hobetu daitekeela onartuta, Nafarroako Gobernua bere lana egiten ari da eta horrela izaten jarraituko du", azpimarratu du.

 

Kontrolerako Osoko Bilkuran azpiegituren politika orokorrari buruz PSNk egindako interpelazio bati erantzunez, kontseilariak gaineratu du "denoi gustatuko litzaigukeela burokrazia errazagoa eta arinagoa izatea, baina errealitatea ez da horrela". Adierazi duenez, proiektuak "oso konplexuak dira" eta "erakunde eta entitate ugarik esku hartzen dute".

 

Horren harira, azpiegitura horien atzean "hain nabarmena edo ikusgarria ez den lana" dagoela azpimarratu du, "mahai lana, bilerena eta administrazio izapideena. Zati hau izan daiteke denbora gehien eskatzen duena, baina lizitazioan eta obraren ondorengo garapenean segurtasun juridikoa eskainiko duten zimendu sendoak eraiki behar dira", azpimarratu du, prestazio handiko trenaren obrak, Nafarroako ubidearen lehen fasea handitzeko obrak eta bigarren fasearen proiektua eta errepideen kontserbazioa "martxan daudela” ziurtatu ondoren.

 

Prestazio handiko trenari dagokionez, adierazi du Espainiako Gobernuak 600 milioi euro bideratu dituela gure lurretako abiadura handiko trazadurara. “Castejonen Ebro ibaiaren gaineko bidezubia obretan dago, eta obraren aurrekontua 59 milioi eurokoa da. Lotura laburreko lotunearen informazio-azterlana egiten ari dira, eta 40 milioi euroko aurrekontua aurreikusten da obra egiteko", berretsi du.

 

Chivitek gaineratu du Castejon-Alesbes zatia "amaitu" dela 64 milioi euroko inbertsioarekin, eta Alesbes-Erriberri zatia "110 milioi euroko kostuarekin" amaitu dela. Hurrengo zatia Erriberri-Tafalla da, eta 111 milioi euroko aurrekontua du. Tafalla-Campanas tartea ere egiten ari dira, 283 milioi eurorekin. Eta Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko Ministerioak Iruñerriko trenbide-sarearen informazio-azterlanaren ingurumen-ebaluazioari ekin dio", adierazi du.

 

Laburbilduz, "Castejonetik Campanaseraino, Nafarroan abiadura handiko 65 kilometro baino gehiago obretan edo amaituta daude. Inork ezin du esan benetako konpromisorik ez dagoenik", ziurtatu du.

 

A-15 autobiari dagokionez, "egiteke dauden zatietako proiektu guztiak" martxan daudela esan du, eta Gobernua, "Espainiako Gobernuarekin koordinatuta, lanak ahalik eta lasterren hasteko lanean ari da".

 

N-121-A errepideari dagokionez, "urte askoren ostean, Nafarroa eta Europa lotzen dituen errepide nagusian bide-segurtasuna hobetzea" lortu dutela azpimarratu du, eta 2023 urtean “istripu hilgarririk egon ez zela” adierazi du.

 

"Errepidea 2+1 bidera eraldatzea gure erkidegoko errepide-sarean egin den proiekturik garrantzitsuenetako bat izan da. Puntu beltzak kentzen ari dira, inguruko bizilagunen eta herrien eskaerei erantzuten ari zaie, eta trafiko-dentsitate handia eta ibilgailu astunen kopuru handia jasaten duen errepide honen zirkulazioa hobetzen ari da", adierazi du.

 

Chiviteren arabera, "datozen asteetan Burutaingo saihesbidearen proiektuaren behin betiko onarpena argitaratuko da" eta Arraizeko benten saihesbidearen informazio publikoaren prozesua amaitu da.

 

Belateko tunelen bikoizketari dagokionez, "makinek tunelaren iparraldean zein hegoaldean egiten dute lan, eta mendia desmuntatzen ari dira, tunelaren sarbidera iristeko".

 

Nafarroako Ubideari dagokionez, "beharrezko izapide guztiak arintzen saiatzen ari gara, baina jakina da proiektu hau oso handia dela, eta hainbat administraziotako mahai eta bulegotatik igaro behar duela".

 

"Aste honetan bertan berriro bildu gara Madrilen Canasako presidentearekin, azterketa ekonomiko-finantzarioaren aurrerapenak eta beste izapide batzuk elkarrekin aztertzeko. Azkenean, eta hainbeste urteren ondoren, proiektu osoaren bideragarritasunari buruzko benetako azterlan bat izango dugu laster, proiektuaren amaierari aurre egitea ahalbidetuko duten tarifa egonkorren definizioarekin", adierazi du, inguruko erakundeekin eta agintariekin egiten ari diren bilerak aipatu ondoren.

 

Javier Lecumberrik (PSN) Gobernua garatzen ari den lanari sozialistek eskaintzen dioten "babes eztabaidaezina" nabarmendu du. "Jarraitzea beharrezkoa" dela azpimarratu ostean, azpiegitura horiek "gure gatazka politikoetatik" eta “lokatzetik” kanpo uztea "garrantzitsua" dela gaineratu du.

 

Javier Esparzaren (UPN) ustez, "azpiegiturak martxan daude, baina oso mantso doaz”. Kontseilariari “espabilatzeko eta gauzak arintzeko eta ordena jartzeko” eskatu dio. “Aski da”, esan dio Chiviteri.

 

Adolfo Araizek (EH Bildu) salatu duenez, "obsesioa dute dena Madrilera eramateko. Horretan nahastuta jarraitzen dute, eta Kanalean korapilatuta jarraitzen dute, finantziazio argirik gabe", esan du. Erriberara ura eramateko "egingo den zentzugabekeria eta xahuketa ez da beharrezkoa”.

 

Pablo Azconak (Geroa Bai) adierazi duenez, koalizioak "zalantzarik gabe defendatuko ditu" akordio programatikoan jasota dauden gai guztiak, eta gaineratu du "2015etik aurrera Kanalari buruzko gauza garrantzitsuak egin zirela".

 

Maribel García Malok (PPN) adierazi duenez, "askotan ohartarazi dugu Nafarroa uharte bihurtzen ari dela", eta "inkomunikatuta geratzen ari garela", Iruñea "ez baitago herrialdeko hiriburuarekin zuzenean lotuta".

 

Daniel Lópezek (Contigo-Zurekin) esan du ziur daudela obra hauek egingo direla, eta "Nafarroako Ubidearen bigarren fasea edo Belateko obrak" aurrera eramatea ez dela “eskuinari esker” izango.

 

Emilio Jiménezek (Vox) azpimarratu du "azpiegitura estrategiko horien alde” daudela, baina sozialistek "beren burua goraipatzea" eta erakusten duten "gehiegizko autoestimua edo ia nagusitasuna" kritikatu du. "Izugarria da. Dena berandu doa eta ez dute kritikarik egiten”, esan du.