Nafarroako Gobernuak “Nafarroa marka” proiektuaren aldeko apustua eginen du talentua eta inbertsioak erakartzeko
Eskaintza sendo bat osatzeko Nafarroaren berezko balioekin lerrokatutako estrategia bat eskatu duen PSNren interpelazio bati erantzun dio
Felix Taberna lehen lehendakariorde eta Lehendakaritzako eta Berdintasuneko kontseilariak aurreratu duenez, Foru Gobernuak "Nafarroako Marka" proiektua bultzatuko du 2024an, "talentua eta inbertsioak sortzeko eta erakartzeko eta horiek fidelizatzea lortzeko".
Foru Komunitatearen "barne- eta kanpo-irudia sendotzea eta indartzea" izango da proiektuaren ardatza, "haren ospea eta lehiakortasuna hobetzea, mundu mailan eskualde handien testuinguruan kokatzea, eta haren eragina handitzea esparru nazionalean eta nazioartekoan". Horretarako, 455.000 euroko hasierako inbertsioa aurreikusten da 2024an. Uxue Barkosen gobernuarekin hasi zen proiektua, eta Chiviteren exekutiboekin jarraitu du.
Kontrolerako osoko Bilkuran PSNk egindako interpelazioaren baitan, Tabernak azpimarratu du beharrezkoa dela "batzen gaituenaren kontakizun bateratua sortzea", eta adierazi du 'Nafarroa markak' tentsio politikotik ihes egin behar duela eta herritarren aniztasunaren isla izan behar duela. “Nafarroari buruzko kontakizun bateratua badugu, gutxienekoan bada ere, talentua eta inbertsioak erakartzeaz gain, bizikidetza sustatzea ere lortuko dugu", berretsi du.
'Nafarroa Marka' proiektuaren laguntza teknikoa Prodigioso Volcán aholkularitza-enpresari esleitu berri diote, eta Foru Erkidegoa sustatzeko estrategia garatu eta gauzatuko du.
Tabernaren ustez, 'Nafarroa marka' beharrezkoa da "Nafarroaren oparotasuna garatzeko. Irudia indartu nahi dugu eta Nafarroari buruz dugun pertzepzioan lan egin, bai Erkidego barruan bai kanpoan", esan nahi izan du.
Kontseilariak nabarmendu du oso garrantzitsua dela proiektu honetan inplikatuta dauden eragile guztiak "lerrokatzea", Gobernutik eta erakundeetatik hasi eta sektore pribatura eta gizarte zibilera arte. Horrez gain, azpimarratu du beharrezkoa dela "balio koherenteak proiektatzea sigletatik harago doazen komunitate-proiektuen bidez. Epe luzerako proiektua da, Nafarroarentzat, gobernuaren kolorea edozein dela ere".
Prozesu hori lau fasetan gauzatuko da. Hala, azken hilabeteetan, enpresa-, hezkuntza- eta gizarte-alorra entzuteko prozesu bat egin da, eta datozen asteetan toki-eremuan eta gizarte zibileko hainbat ordezkarirekin jarraituko du lan horrek. Entzuteko prozesu hori izango da aholkularitza-enpresak bere ekintzak diseinatu eta gauzatzeko abiapuntua.
Lehen fase horren ondoren, 'Nafarroa Marka' sustatzeko plan estrategikoa landuko da, epe labur, ertain eta luzerako ekintzen balorazio ekonomikoarekin. Hirugarren fasean, 2024ko urrira arte, marka kokatzeko komunikazio- eta marketin-plana aurkeztuko da, eta, azkenik, 2024ko abenduaren 1a baino lehen, jarraipen-txostena eta emaitzen ebaluazioa jakinaraziko dira.
Proiektuak Nafarroaren bilakaera historiko eta sozialaren "ikuspegi eta sentsibilitate ezberdinak" jaso nahi ditu, "kontakizun koherente eta beste lurralde batzuetatik bereizia" sortu, Foru Erkidegoa "berezi" egiten duena erakusteko, eta "talentua eta inbertsioak erakartzeko aukera emanen diona", nabarmendu du Tabernak.
Ainhoa Unzuk (PSN) 'Nafarroa Marka' proiektuaren beharra azpimarratu du. "Ezin da logo bat bakarrik izan, Nafarroaren posizionamendu estrategia baizik, kanpora transmititu nahi ditugun balioekin lerrokatuta. Nafarroaren eskaintza bereizgarria transmititzeko gai izan behar dugu, nazioartean ezaguna den eta "inbertsioak eta talentua erakarriko dituen" marka "erakargarri, indartsu eta sendo" baten bidez.
Unzuk zehaztu duenez, "ez da Gobernu proiektu bat, instituzionala baizik, kolore politikoak gainditzen dituena". "Proiektu komuna eta parte-hartzailea", gaineratu du sozialistak, eta Nafarroa marka “esportatu beharreko aktibo handi gisa onar dadin" eskatu du.
Cristina Lópezek (UPN) adierazi duenez, "argi dago Nafarroa jada ez dela izan zena: jada ez da erreferentea, jada ez da liderra. Azken urteotan era guztietako adierazleetan ikusi dugu: ekonomikoak, sozialak, sanitarioak, berrikuntzakoak, enpresakoak edo hezkuntzakoak. Gaur egun, Alderdi Sozialistak EH Bildurekin egindako itunengatik eta UPN Iruñeko Udaletik botatzeko eta faxista abertzaleei oparitzeko zentsura-mozioagatik soilik ezagutzen da Nafarroa Espainian".
Adolfo Araizek (EH Bildu) espero du 'Nafarroa Marka' Gobernu proiektu bat ez izatea, baizik eta erkidego proiektu bat, guztiok parte hartzeko aukerarekin. Hala ere, zalantzan jarri ditu proiektu honen dokumentazioan jasotako alderdi batzuk, hala nola "beste erkidego batzuekin partekatutako balioak, "aldeanismoaren irudia" edo "hizkuntza-aniztasunaren" balorazioa ez sartzea.
Blanca Regúlezek (Geroa Bai) aurreratu duenez, "Nafarroa esparru guztietan lehiakortasunean kokatzen duen edozein ekimenetan lan egingo dugu", eta ez enpresa arloan bakarrik. Eta gogorarazi du 'Nafarroa marka' ez dela "berria", baizik eta aurreko bi legegintzaldietan egindako lana bultzatzen duela. "Nafarroako herritar guztiak identifikatzeko marka" izatea eskatu du, eta, horretarako, "erakundeen eta gizartearen lan bateratua behar da".
Maribel García Maloren (PPN) ustez, "zentzuzkoa da Nafarroaren nortasuna eta balioak proiektatuko dituen marka bat garatzea". Hala ere, "proiektu honen arrakastan itxaropen gutxi" duela zehaztu du, "Nafarroa Markaren bizi-kalitatea arriskuan egoten hasi baita, gobernu nazionalisten eta populisten ondorioz".
Miguel Garridok (Contigo-Zurekin) eskuina lekualdatzen ari den Nafarroaren irudia gaitzetsi du, eta marka inbertsioak erakartzean ez ezik, "munduan bete nahi duen lekuan" eta bere balioetan zentratzea eskatu du, aniztasunean, bizikidetzan, inklusioan, ingurumenarekiko errespetuan, bizi-kalitatean, berdintasunean eta justizia sozialean oinarrituta.
Azkenik, Emilio Jiménezek (Vox) esan du Nafarroa "Espainiaren lotsa-gune" bihurtu dela, eta ekimen hori "Alderdi Sozialistaren lagapenak zuritzeko saiakera eta nafar guztiekiko mespretxua" dela, haiekin "konfiantza galdu dutelako. Nafarroa nazioarteko mailan jarri dute Bildurekin duten akordioarekin", amaitu du.