Parlamentuak aurrera egin du espediente elektronikoak izapidetzeko tresna korporatiboaren definizioan
Egungo espediente parlamentarioen kudeatzaile nagusiarekin bateragarria den aukera bat hautatu da, eta bigarren fase baterako utzi da Artxibo Elektroniko Bakarraren integrazioa
Nafarroako Parlamentuko Mahaiak, Administrazio Elektronikoaren Batzordeak proposatuta eta EH Bilduren aurkako botoarekin, espediente elektroniko administratiboak kudeatzeko tresna espezifiko baten kontratazioa onetsi du gaur. Tresna horren eraginkortasunaren zati handi bat espediente parlamentarioen egungo kudeatzailearekiko bateragarritasunean oinarritzen da. Artxibo Elektroniko Bakarraren ezarpena, zeina ezinbesteko baldintza baita Administrazio Elektronikoa ezartzeko, bigarren faserako utzi da.
Ganberaren gobernu-organoak hartutako erabakiaren ondoren (434.390 euroko balioa du), Parlamentuak espediente elektronikoak izapidetzeko tresna korporatibo bat izanen du. Tresna horrek eskatuko du espediente parlamentarioak kudeatzen dituen aplikazioarekin (Agora) egokitzea, erregistro elektronikoarekin eta sinadura-euskarriarekin integratzeko, eta, gainera, Elkarreragingarritasunaren Eskema Nazionalak (ENI) eskatutako metadatuak biltegiratzeko aukera emanen du.
Aukera hori egokiena da "segurtasuna, ezarpen-denbora eta kostu ekonomikoa" ri dagokionez, eta aukera ematen du espediente parlamentarioak izapidetzean urteetan egindako lana aprobetxatzeko, tresnan dauden izapidetze- eta diagramazio-fluxuez baliatzen baita eginbidea baino, eta horregatik "aldaketaren inpaktua txikiagoa izanen da".
Bestalde, bi tresna erabiltzeko aukerak aukera emanen du: batetik, espediente parlamentarioen kudeatzailea, eta, bestetik, administrazio-espediente elektronikoen kudeatzailea. Horri esker, azken horrek zer aukera dituen jakin ahal izanen espediente elektronikoen kudeaketa integralerako bidean, baina “espediente parlamentarioak kudeatzeko sortu ez den tresna bakar baten arriskuak bere gain hartu gabe". Horrez gain, Parlamentuan izapidetutako espediente gehienak azken horiei dagozkie.
Nahikoa da datu bat: iaz Parlamentuan izapidetutako 2.977 espedienteetatik 2.769 parlamentu-arlokoak izan ziren (% 93,01). 2019an baino ia % 6 gehiago, orduan espedienteen bolumena nabarmen txikiagoa baitzen: Izapidetutako 2.166 horietatik 1.893 parlamentu-arlokoak izan ziren.
Espediente elektroniko administratiboak kudeatzeko tresna, espediente parlamentarioak kudeatzen dituen programarekin batera dagoena, lizitazio publiko bidez eskuratuko da.
Nafarroako Parlamentuan Administrazio Elektronikoa ezartzea legegintzaldiko proiektu estrategikoa da, eta, horregatik, aurrekontu-izendapen handia du. Prozesuaren zuzendaritzaz Administrazio Elektronikoaren Batzordea arduratzen da. Otsailaren 15ean eratu zen, eta Ganberaren egungo kudeaketa-eredua –paperezko dokumentazioan eta transakzio presentzialetan oinarritua– eraldatzeko diseinatutako ibilbide-orria koordinatzeko eta gainbegiratzeko eginkizuna du.